شناسهٔ خبر: 173280 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۸۹ میلیون تردد وسیله نقلیه در شبکه راه‌های استان مرکزی

میثم سیفوری رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: تردد بیش از ۸۹ میلیون و ۸۱۱ هزار انواع وسیله نقلیه در شبکه راه‌های استان توسط ۷۰ سامانه‌ ترددشمار آنلاین به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، میثم سیفوری رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به آمار تردد خودروها در محورهای استان اظهار کرد: در ۴ ماه سال جاری(ابتدای فروردین تا پایان تیرماه) تردد بیش از ۸۹ میلیون و ۸۱۱ هزار انواع وسیله نقلیه در شبکه راه‌های استان توسط ۷۰ سامانه‌ ترددشمار آنلاین به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد بیش از ۱۵ میلیون و ۷۱۵ هزار تردد مربوط به وسایل نقلیه سنگین است، افزود: تردد این نوع خودروها در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش روبرو بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به تحلیل داده های سامانه های ترددشمار بیان کرد: از مجموع بیش از ۸۹ میلیون تردد، حدود ۱۸ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده و تردد ناوگان مسافری(اتوبوس) در محورهای شریانی استان نیز برابر با ۵۰۴ هزار و ۹۸۲ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت تردد خودروهای ورودی به استان با یک درصد کاهش به ۱۹ میلیون و ۵۵۲ هزار مورد رسیده است، ادامه داد: تردد خودروهای خروجی از استان نیز ۱۹ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۷۵۴ مورد بوده که بر این اساس استان مرکزی در ورود و خروج انواع خودرو بعد از تهران و البرز در جایگاه سوم قرار دارد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه به طور متوسط ۶۱ درصد ترددهای ثبت شده در این مدت مربوط به خودروهای با پلاک غیربومی است، ادامه داد: محورهای آزادراه تهران-ساوه(رفت و برگشت) و شازند-اراک در مجموع با ۱۳ میلیون تردد بیشترین ترددهای ثبت شده را داشته اند.

سیفوری با بیان اینکه بیش از ۱۲ میلیون و ۵۲۷ هزار وسیله نقلیه با پلاک استان مرکزی در سایر استانها مشاهده شده است، گفت: استان های قم، تهران و اصفهان بیشترین مقاصد سفر رانندگان استان مرکزی بوده است.

وی همچنین با اشاره به تخلفات ثبت شده توسط دوربین ها اضافه کرد: بیشترین تخلف های سرعت غیرمجاز مربوط جاده قدیم ساوه –همدان، اتوبان ساوه-تهران و بالعکس بوده است؛ میانگین سرعت در راه های استان در این ایام برابر با ۸۵ کیلومتر بر ساعت است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیشترین سهم تخلف سرعت را مربوط به خودروهای شخصی با ۸۴ درصد و ناوگان باری با ۱۵ درصد دانست.